Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-10-11

Löparen


Ny klubb från och med idag. Ville ha lite publikstöd så jag gick med i arrangörsklubben nu på morgonen. Skämt å sido, jag ska ju åka lite skidor i vinter också och föreningslivet är ju härligt. Precis som i cykel kan jag bli stum.. Hackmora Bergslopp börjar med ett par hundra meter plattlöpning, kom iväg som femma sexa ungefär. Jävla pucko, tänkte jag. Sen kom backen. Folk armbågade och drog sig förbi mig. Förutom att jag redan var rätt stum så sabbades min rytm helt. Fältet sträcktes ut och jag hamnade på en plats runt 20 tror jag. Men satan så stum jag var. Loppet är 2900 meter och jag var överstum i 2500 meter. Hittade ändå någon form av rytm när grusvägen började luta uppåt igen. Men det var blodsmak och toksyra hela vägen upp. Nästa år gör jag nog en lugnare start.. Vet inte tid och placering helt säkert, men runt 14.30 kanske och 25a ungefär. Bleckur gjorde ett fint lopp och blev bästa cyklist (13:e på tiden 13:13), Robban tvåa och jag hamnade nog på pallen i cyklistklassen i alla fall...

3 kommentarer:

  1. Tokstållar.
    Adam har resultatlistan:
    http://www.adamsteen.se/2009/10/officiell-resultatlista.html

    SvaraRadera
  2. Hade jag rätt, blev detta din stummaste uplevelse i ditt idrottsliv?

    SvaraRadera
  3. Som vanligt ute i tid med resultat :) Oscar: vi saknade dig!

    SvaraRadera