Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-09-23

VIKTIG OCH STOR TÄVLING I BLOGGEN!!!!!

Vad tycker ni egentligen om att jag har frågor med svarsalternativ till höger, är det kul eller bara irriterande?

Efter att ha haft mer eller mindre seriösa frågor där ett tag, så har jag nu gjort en riktigt seriös frågeställning. Vem är finast i MTB-eliten. Bara killar givetvis, då alla som röstar vore sexistiska om det fanns kvinnor att välja. Så för att undvika sexism så har jag bara valt killar som objekt.
För att göra tävlingen lite mer spännande så har jag inte lagt till mig själv i listan. Istället tog jag de som är topp 20 på den så kallade rankingen och sedan valt ut några åkare som fått wild card.

Om ni röstar, och törs stå för ert val, så skriv gärna en kommentar här i inlägget om ditt val. Motivera gärna. Bland alla inkomna modiga röstare lottas en energikaka ut. Plus givetvis länkning om personen i fråga har en blogg/hemsida.

Den som vinner omröstningen vinner, håll i er nu;
- en energikaka
- en gel
- en cykelflaska
- en länkning om personen i fråga har en blogg/hemsida

Som ni ser är det mycket som står på spel och en del röstfiskande lär förekomma. Låt finaste man vinna!

12 kommentarer:

  1. Självklart faller mitt val på Skuggarvssonen och mode-ikonen Magnus "Davva" Darvell. Kolla bara då Magnus är på krogen och brudarna flockas runt om honom, det är klasskillnad mot de andra "tävlande"!

    SvaraRadera
  2. Jag var och hämtade en distans hos Henrik Andersson a.k.a Compositemannen igår kväll och jag höll inte på att komma därifrån. Fan så fin.

    SvaraRadera
  3. Min lilla gulleplutt Anders Ljungberg saknas på listan. Lite besviken måste jag säga! Han borde väl fått wildcard, så jag lägger ner min röst i ren protest.

    SvaraRadera
  4. Magnus: Läs min blogg innan du kommenterar. :)

    SvaraRadera
  5. Läste det efter, men jag protesterar ändå genom att inte rösta. Endast Flanders är god nog för mig. Utomlands eller inte spelar ingen roll. :)

    SvaraRadera
  6. Lätt Salomonsson, stil och finess utan att göra sig till.

    //Pär

    SvaraRadera
  7. Fegt Öijer! Att inte våga ha med tjejer. Skulle det inte vara sexistiskt att ha med killar? Vilket trams. I skrivande stund sitter det kanske en liten snygg pälle hemma och gråter för att han inte fick vara med på listan för att han endast är top 25 i sverige... Fast iof så skulle din roll som familjefader och gift man rämna lite om du "har valt ut listan efter eget tycke"...
    Äh, det var inte så kul som jag trodde att skriva blogg-hat,så bitter är jag inte är bara sur för att jag blivit sjuk igen. Kul initiativ dock! Behövs fler oseriösa frågeställningar.

    SvaraRadera
  8. Haha, helt rätt Sara, jag är snygg och sitter hemma och gråter! :-)

    Fast jag väljer att ta Öijer på orden när han skriver: " den SÅ KALLADE rankingen"... :-)

    SvaraRadera
  9. Henrik Andersson lätt, p.g.a av hans goda smak gällande cykelmärke och inspirerande skrubbkaraktär.

    En given förebild i mina ögon.

    SvaraRadera
  10. Wetterhall får min röst.Deffad som fan och svensk mästare i tempo landsväg.

    Överlägsen vinnare enligt mig.

    SvaraRadera
  11. Så klart det är svärmorsdrömmen herr Nilsson, men bara för att han är en jäkel på att bugga!

    SvaraRadera
  12. svårt att bestämma sig ju, hade helt klart varit enklare om det varit tjejer med också som Sara skriver.

    Men hittade till slut en som har rätt stil enligt mig: Ingen skärm, barends, gillar vitt och kan bära en hjälm på rätt sätt och ha koll på sig även bredvid cykeln vad jag sett.

    Den givna vinnaren är ju så klart Calle Friberg

    SvaraRadera