Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-09-04

Ingen Bockstenstur för mig


Väskan står, nästan färdigpackad, på vardagsrumsgolvet och glor på mig.

I början på säsongen, när jag planerade inför LLSM, så tänkte jag att jag hoppar över Finnmarksturen och/eller Bockstensturen om jag inte ligger bra till i Långloppscupen. För dessa långa långlopp sliter en hel del på kroppen.
Nu hade jag dock ställt in mig på att åka ner till Varberg i alla fall. Jag kunde ju kanske ta en hyfsad placering och det är ju skitbra träning. Men tidigare i veckan fick jag tvekande tankar och igår tvekade jag på riktigt. Jag sa till Magnus på MSN att om det skulle regna här på morgonen så ställer jag in. Nu var givetvis inte regnet på morgonen anledningen till att ställa in hela resan. Helt ärligt så har min enda anledning till att åka Bockstensturen varit att eventuellt ta en hyfsad placering. Ren resultatdesperation alltså.

När jag har vägt för och nackdelar så blir beslutet ganska enkelt, om jag kan bortse från min resultatdesperation.

Fördelar:
- Bra träning
- Kul att tävla
- Jag kan kanske få ett bra resultat

Nackdelar:
- Svindyrt att åka 120 mil i bil, bo borta, äta borta och anmäla sig. Minst 2000:- skulle helgen gå på
- Jag skulle bli sliten i ett par dagar efteråt
- Cykeln skulle bli sliten, då nytt lerbad väntar i helgen
- Det är skitdrygt att vara borta så länge, dels för egen del, men också från familjen
- Bockstensturen är inte sveriges roligaste tävling

Så istället väljer jag att gå på min grundplan från i våras, har jag ingen totalplacering att kämpa för i Långloppscupen, så skippar jag Bockstensturen och fokuserar 111% på LLSM.
Inte för att jag egentligen behöver ursäkta mig inför er, jag vill helt enkelt inte köra Bockstensturen.

1 kommentar:

  1. Så tråkigt. Får hoppas det ger bra resultat på SM istället då.

    SvaraRadera