Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-09-08

Falun by night


Tidigare idag fick jag ett paket med bromsbelägg som jag skall köra in imorgon med Jens. Nu har jag varit på stan och hämtat ut ett par landsvägspedaler.
Kedjestyraren passade tyvärr inte min ram. Jag har ju en sådan där modern framväxel som man fäster på en platta på ramen. Under den plattan var ramen inte helt rund, så klamman gick inte att få dit. Är någon intresserad av att köpa den så kan ni mejla ett bud. Den är justerbar i sidled, så den passar olika kedjelinjer.
Jag får sikta in mig på att använda framväxeln som styrare, inte optimalt och 112 gram tyngre..

6 kommentarer:

  1. Går det inte att mha ett litet vinkeljärn fästa kedjestyraren i framväxelfästet på ramen, om du tar bort klamman?

    SvaraRadera
  2. Du vill inte att jag ska sova? :) Det kan kanske möjligen gå. Får snabbkolla det...

    SvaraRadera
  3. Gick inte. Till att börja med så bygger den plattan, som man fäster framväxeln på, ut för mycket. Så kedjestyraren hamnar en bra bit utanför kedjan. Även utan distanser. Men att bygga en helt ny styrare att fästa i framväxelbultens hål vore något. Då slipper man ju också den där tunga klamman. Men det får bli i nästa liv.
    Sovdags nu, god natt bloggen!

    SvaraRadera
  4. allt beror ju på vad den kosta, vart hitta du den där grunkan?

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Väntar spänt på info om kedjestyraren?
    Tell me now.
    Grattis till placeringen på Sm
    /Micke

    SvaraRadera
  6. Ah, sorry. Kedjestyraren jag hade har bytt ägare nu. Vill ni ha en egen så hör av er till: http://www.hellore.se/EP01.html

    SvaraRadera