Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-09-09

Djurlivet kring LLSM


Vi såg den här lilla rackaren idag. Jens såg den först, jag såg den efter att ha kört över den. Ta det lugnt, den överlevde och ormade iväg. När jag skulle få fram mobilen och igång mobilkameran så stod ormstackarn i attackläge, som om han vore en farlig orm. Sötisen dååå.... Jag kör ju tubdäck, så jag är inte rädd för snakebite. Jens däremot stod någon meter bort.
På nästan varenda tur runt LLSM-banan har jag sett orm. Mest snok, någon kopparorm (jag vet, det är en ödla...) och idag alltså en huggorm. Mellan mil fyra och sex, ungefär, är det ormtätt.
Björnbajs är det också gott om. Men än jag jag inte sett någon nalle längs banan.
Får och hästar det också gott om längs banan. På slutet av tävlingen åker vi igenom en hästhage, där gäller det att hålla munnen stängd om man inte vill att det stänker upp hästbajs i gapet. Något, som vi alla vet, med stor sannolikhet ger er den fruktade Hästinfluensan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar