Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-08-29

Fiinmarksturens morgon

Har duschat och packat väskan. Sitter med frukosten vid datorn nu och njuter. Ska blanda sportdryck och sedan tror jag nästan att jag är redo att åka. Lasse ska komma hit 07.15.
Om jag ska tippa lite så ser nog pallen ut så här:
1. Anders Ljungberg
2. Calle Friberg
3. Lars Bleckur

Jag har ju sagt att jag skall försöka hjälpa Jens idag. Hur det ska gå till undrar nog flera av er. Jo, det här kan jag göra:
- Trots lite sämre säsong kan jag nog smita med tätgruppen i början av loppet. Om den gruppen spricker av i en backe, på en stig eller någon annanstans så kan Jens sitta på rulle i främsta gruppen och hänvisa till att han vill att jag kommer ikapp igen.
- Om Jens punkterar kan jag ge honom mitt hjul.
- Får han annat strul så stannar jag där han stannar för att hjälpa honom komma ikapp sedan.
- Om han tappar en flaska eller går torr, så kan han få smaka mina fantastiska produkter fån High5.

Så det finns lite jag kan göra. Det hade varit bättre om vi i Falu CK hade varit jämnare, som tex Team Kalas eller Cykloteket Racing Team. Men vi gör det bästa med det vi har.
Om ni undrar vilken placering jag får kan ni kolla omröstningen till höger. Det lutar åt en placering runt 7-9.
Nu lär jag avsluta. Ciao!

3 kommentarer:

  1. Det var riktigt dåligt tippat ;)

    SvaraRadera
  2. Haha. Ja, men jag var ju ganska nära med Calle i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Hade jag sett din tipsrad innan loppet hade jag självklart inte punkat å väggat...

    SvaraRadera