Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-08-25

Bla bla bla...

Jag lyfter fram detta, för att all debatt om vår kära sport är bra debatt.
Visst, jag förstår att "Tybban" inte är nöjd med vare sig Ordföranden, Styrelsen eller Projekt Svensk Cykel. Texten är väldigt lång och innehåller inte speciellt många konstruktiva förslag på hur arbetet skall förbättras. Jag kan dock hålla med om att allt inte sköts så bra hos förbundet och jag vet inte om Projekt Svensk Cykel blir någon större hit. Projekt Svensk Cykel har frågat mig ett par gånger om jag är intresserad av att vara med, men jag har inte tiden till detta. Men bara att få frågan upprepad, och att man kan läsa på Velo.se och på internetforum att man fortsätter att jaga folk, gör att jag misstänker ett lågt intresse. Det är tänkt att totalt 50 personer ska snacka cykel och komma med förslag som sedan skall levereras uppåt i organisationen. Fin tanke förvisso.
Persoligen gissar jag att "Tybban" är en bitter stackare som stångat huvudet i SCF-väggen ett par gånger för mycket. Att starta en ny, helt anonym blogg, för att få fram sitt budskap är kanske inte rätt väg. Som vi alla vet har bloggar ingen makt.
http://tybban.blogg.se/

1 kommentar: