Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-07-22

Ronya jobbar

Ebbah tog sovmorgon till nästan halv nio i morse. Skräll. När vi vaknade hade R fått ett SMS med jobbförfrågan. Nästan samtidigt så ringde de och frågade om hon ville jobba halv tio till halv tio. Tolv timmar alltså. Hon tackade givetvis ja. När hon var på jobbet så frågade de om hon kunde jobba samma tid också imorgon. Så 24 timmar på två dagar alltså. Nu är det dock inte henne ni skall tycka synd om.
Hon får äta lunch i lugn och ro. Hon kan gå på toa när hon vill, och få uträtta sina behov i fred. Hon har rätt till rast. Och hon har via SMS hälsat att hon sitter i solen och läser tidningar. Jodå så att.
Själv har jag lyckats styra upp så barnen kan vara hos sin farmor och Lasse en stund så jag kan hinna träna. Som jag ju tänkt göra både idag och imorgon. Har fått i barnen frukost. Bytt fyra blöjor och barnens kläder. Gett matvraket Ebbah ett mellanmål, förmedlat fred ett otal gånger och packat en väska för utgång och Farmorvistelsen. Dessutom hann jag kasta ner lite frulle i mig själv också.
Nu är vällingen varm, blöjorna torra och solen skiner. Skall ner till Polishuset och hämta ut min tröja som någon ärlig själ hittat. Med Visa, Mastercard och pengar kvar i fickan. Gött mos. På stan möter vi sedan min mor som tar över ansvaret några timmar så jag kan försöka bli snabb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar