Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-07-24

Passet


I den här bäcken skulle nog Filip vilja bada, så mycket lödder!
Körde tre timmar med 151 i snittpuls. Turen gick mestadels på banan för Långlopps-SM. Tryckte på lite extra på nyckelpartierna. Insåg när jag hunnit en bit hemifrån att jag glömt bort att äta frukost innan. Hade dock snattat några av Ronyas M&M's, så helt tom var jag inte. Innehållet i cykelflaskan var från i förrgår, så deffpasset var ett faktum. Hade en liten svacka innan en och en halv timme, och sista 20 minuterna var jag lite krispig. Att det gick så bra som det ändå gjorde beror nog på välfyllda (fett)depåer. Är ju en bit ifrån till exempel Anders Ljungbergs 3.8 kroppsfettprocent.

3 kommentarer:

  1. Inte för att vara den som är den, men hans 3,6% kroppsfett ger jag inte mycket för. Formuleringen "Vågen stannade med ett hånflin på 3,6%" antyder att de använt en sådan däringa våg som mäter genom Bioelektrisk Impedans, och det finns en hel del värdelösa sådana där ute (även om en bra våg kan ge hyfsat korrekta resultat). Det som får mig tro att just denna var värdelös är siffran 3,6% som var i lägsta laget om det inte är en medveten satsning mot en byggartävling och man endast tänker hålla den % under en kort tid. Så jag tycker inte alls du ska känna dig fet, utan vågen ska känna sig fet.

    En hyfsat korrekt beskrivning av kroppen vid olika fettprocent finnes här:
    http://www.podarco.com/fitness/content/view/65/96/

    SvaraRadera
  2. Vågen Suss använder är bra. Så även om det inte är på decimalen korrekt så är det nog bra nära.
    Tror det är en Tanita BC-418.
    http://www.tanita.com/en/bc-418/184-catId.520093719.html

    SvaraRadera
  3. Jag står rättad. Då ska nog Anders ha en slev cred för den procenten istället för att jag ska gnälla på vågen. Men som sagt, 3,6% är vääääldigt lågt och kräver sin man för att hålla 24/7.

    SvaraRadera