Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-07-11

Landsvägstävling i Rättvik imorgon?

Eller vad sägs om följande namn i Mörksuggejaktens startlista:
Tomas Löfgren, Team Cykelcity
Robert Österlng, Team Cykelcity
Johan Eriksson, Vallentuna CK
Mathias Bergkvist, Vallentuna CK

Ska bli kul att se hur det går för dem. Tror att ett par av dem har goda möjligheter till en topp-10. Fast det ska ju regna...

En hel del duktiga MTB-cyklister skall givetvis också köra:
Håkan Löfström, Sandvikens cykelklubb
Jens Westergren, Falu CK
Fredrik Edin, Cykloteket Racing Team
Lars Bleckur, Cykloteket Racing Team
Magnus Palmberg, OK Hammaren
Calle Friberg, Kvänums IF
Anders Ljungberg, IKHP
Mikael Salomonsson, Tullinge SK
Magnus Darvell, Kalas CK

Plus kanske någon efteranmäld stackare. Darvell ska ju till exempel efteranmäla sig, men jag vet att han kommer. Om jag ska våga mig på att gissa pallplaceringarna, så ser dom ut så här:
1. Magnus Darvell
2. Jens Westergren
3. Magnus Palmberg
Eller hur tror ni att det slutar?

Edit 21:22: Landsvägsfjollorna är ju inga nybörjar på MTB, det ska ni inte tro. Robert Österling har faktiskt varit tvåa i Mörksuggejakten och Mathias Bergkvist har till och med tagit en seger i detta fina långlopp.

2 kommentarer:

  1. Jag kan gå med på de resultatet, Anders Ljungberg 4a kanske? Ingen aning. Så du kallar mig för stackare, tack för den. ;) Kanske inte räknas in bland de duktiga cyklisterna med tanke på att inte ens du är med som jag vet kan åka väldigt fort.

    SvaraRadera
  2. DNS på mig tyvärr. Har för ont i mina sår för att orka ta mig runt Mörksuggan i år.

    SvaraRadera