Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-07-06

Friidrottare och deras skador...

Varför skadar sig friidrottare så ofta? Muskler och senor går av till höger och vänster. Givetvis med månader med rehabiliteringsträning som följd. Jag som trodde att de enbart sysslade med rehabträning...
Men allvarligt, hur kommer det sig?
Är det för att de strechar så onödigt mycket? Hela tiden dessutom. Eller är det bara för att de är otränade? Nu snackar vi givetvis inte om Haile Gebreselassie, han sysslade med löpning.

7 kommentarer:

  1. Är väl lite som med fotbollsspelare. Tar i max väldigt kort, att köra maxpulsintervaller med en vändning i mitten är ju inte så skonsamt precis. Cykling eller annan konditionsidrott är ju mer harmonisk för kroppen.

    SvaraRadera
  2. Sant!
    Dock tror jag att han med åren kommer utvecklas till en otroligt stor cyklist!
    I jämförelse med Armstrong är han ju bara barnet :)

    SvaraRadera
  3. Haile sysslade med löpning??
    Vad jag vet så ska jag tävla mot honom den 20:e September.
    Jag lär springa hälfen så fort=)

    SvaraRadera
  4. Kom igen nu, Haile är tragisk, gammal och sliten.

    SvaraRadera
  5. Då har Haile och jag flera saker gemensamt=)
    Tragiska gamla slitna överpronerare

    SvaraRadera
  6. Du gillar uttrycket; trakisk, gammal och sliten :)

    SvaraRadera
  7. Det är väl få sporter med så kort spurt som i cykel (6-7 sekunder) å andra sidan har man ofta uppåt 20mil uppvärmning ? :-) T

    SvaraRadera