Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-06-28

Morgonen denna ljuvliga söndag

Svensk damcykel får lite utrymme i nationell media:
Aftonbladet.se
Pinsamt uttalande av Emma. Jag förstår Susanne Ljungskogs taktik. Skulle jag vara näst bäst i Sverige så skulle jag, utan tvekan, punktmarkera Emma Johansson. Det är så cykelsporten fungerar, sådant måste man förstå som cyklist.

I morse väckte Ebbah mig 06.33, ingen skräll där inte. Halsen känns bättre än igår och jag tror att jag skulle kunna cykla lite imorgon eller senast tisdag. Så det känns ju fint. Den töntiga högerhöften gör fortfarande ont. Eller egentligen är det väl muskulaturen där som smärtar. Men det förstod ni säkert. De här dagarna med vila gör nog gott.
Ebbah och jag har ätit frulle och Filip har vaknt. Emily är hos sin pappa och Ronya kommer nog snart upp. Barnen leker inte alltid knäpptyst...

Under sjukdagar kan man ju passa på att göra sådant som man inte har tid med annars. Hur mycket sådant som jag har fixat med? Inget. Det är ju sommar.

Idag avgörs herranas linjelopp vid landsvägs-SM i Götene och i Eksjö ska Ränneslättsturen avgöras. Ränneslättsturen, som år efter år envisas med att krocka med SM. Väldigt onödigt anser jag, och jag tror att antalet anmälda och startande i deras tävling kunde ha varit betydligt större om de hittat ett eget datum. Något de själva förnekar.

6 kommentarer:

  1. Efter det utalandet så föll Emma ner många pinhåll på min skala.
    Rejält pinsamt

    SvaraRadera
  2. Man kanske får ta uttalandet med en nypa salt med tanke på vilken blaska som skrev det...

    SvaraRadera
  3. Emilia Fahlins utalande i SVT då? Tyckte de fegade lite för mycket de 3. Varför kan inte attacker som Niels Albert på CXVM eller något ske på LVGtävlingar?

    SvaraRadera
  4. De hänvisar till GP i artikeln - i förmiddags fanns inte artikeln på GP men det gör den nu:
    http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=503462
    Cege Berglund, som iaf jag har stor respekt för, har skrivit artikeln. Verkligen pinsamt uttalande av Emma - men visst är det här lite typiskt för svensk damcykel?

    SvaraRadera
  5. Jag tycker Susanne är pinsam, hon vet att hon inte kan slå Emma i spurten å vill då attackera, men varför attackerade hon då inte? Susanne har gjort sitt i landslaget, dags för en ny yngre generation som vill vågar och kan!

    SvaraRadera
  6. Emma har nu publicerat sina åsikter och tankar kring loppet: http://emmajohansson.com/2009/06/29/reflections-about-the-championship/

    SvaraRadera