Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-05-13

Tjejruset bilder

Stefan från Ledningskompaniet ville gärna att jag skulle vara på plats vid deras vätskekontroll idag, där de levererade High5 sportdryck till törstiga flickor/tjejer/kvinnor/damer. Jag gjorde väl inte så mycket nytta där. Men förevigade stunden med kameran. Bara en sådan sak.
Jag vill ju gärna bli bättre på att fotografera, hänger väl ihop med tävlingsmänniskan i mig. Gör jag något så vill jag göra det bra. Väldigt bra. Så tjejruset var ett bra tillfälle att öva på sportfoto. Nåja, här är en del foton från Tjejruset, har en del till så skrik till om ni vill ha. Dessa finns också högupplösta för intresserade. Som Stefan, Stefan och Niklas kanske?

Första vettiga kortet jag tog. Hann precis hoppa av cykeln och få fram kameran när täten kom förbi. Så på de främsta fick jag bara halvdåliga bilder. Hanna Bergman, cyklist i Falu CK var med långt framme. Dock inte på bilden här. Vet inte vilka det är, men hon var klok nog att titta in i kameran.


En till som såg fotografen.


Kvinnor och deras simultanförmåga. Inte nog med att hon tittar in i kameran och ler, hon fångar en sådan där fånig lite plastmugg i farten utan att titta också.


Många törstiga var det.


Stefan, mitt i bild, levererar. Som alltid.


Mycket dricka fanns det. Ganska snart började dock en del efterfråga vatten. Jag ville läxa upp dem men lät bli.


En av alla törstiga.


"Här var det sportdryck!"


Plasthandske, plastmugg. Inga konstigheter.


Även de yngre deltagarna var törstiga.


Blev lite förvånad när jag såg dessa. Hade ingen aning om att Blondinbella var med och sprang. Kul att hon tog med en kompis också.


Växtnäring. Ser ni Ledningskompaniets logga? Tänkte att om jag får med den så köper nog dom några foton av mig för en ruskig massa stålars.


En kör med män. Falu miner chords. Sysslar med barbershop.


Falu CK hade haft träning uppe på Lugnet. Niklas Bjerring på bild.


Friskis & Svettis starke man, Stefan Carlsson in action.


Är man på Lugnet och fotar så måste hopptornen vara med på bild. Så är det bara.


Som ni ser var det en ganska intensiv spurt.

3 kommentarer:

  1. Det var riktigt bra bilder ju! Förbättringsförslag: Ta kort på vinnaren vid målet och/eller i omklädningsrummet.

    SvaraRadera
  2. Jag var för upptagen med att släpa på vattentunnor för att hinna med målgången. Och när jag kikade in i omklädningsrummet så fanns inte vinnaren där.

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder.
    Nu har jag synat alla bilderna väldigt noga men kan inte hitta mig själv på någon.
    Typiskt.
    ;)

    Tack för att du tipsade mig.

    SvaraRadera