2009-05-21

Kvällens cykelpass

Tre timmar och tjugo minuter blev det. Sista timmen innehöll några igångdrag och spurter samt en kort backintervall. Skulle kolla lite nya stigar idag, för skojs skull. Vissa var jättefina, andra var mindre fina. När jag skulle hem fick jag cykla en del i obanad terräng också. Samt gå en sträcka på några hundra meter. Med racerskor. I skogen. Det bästa är att jag gått/cyklat obanat där förr. Vissa lär sig tydligen aldrig.
Lyckades nästan undvika alla regnväder. Fick en liten skur och två omgångar med några droppar på mig. På vissa ställen där jag cyklade var det helt torrt. På andra rann det bäckar med vatten från skurarna.
Hade pumpat i ungefär 1.8 kilo i däcken när jag stack ut. Stannade och släppte ur luft en gång och när jag åkte på blöta stenar släppte jag ur luft en gång till. Där någonstans gick gränsen. Det kändes ibland som att cykla med pyspunktering. Fungerade bra i skogen där det var lite småstötigt. Men när jag kom ut på grusvägarna svajade det lite väl. Hade så lite luft i däcken att jag med ena tummen kunde trycka däcket in till fälgen. Så nu har jag provat på genomslag också. Tror det blir bra någonstans runt 1.5. Däcken är lite smala också faktiskt. Som 1.95 kanske?
Hur som helst så är cykeln ruskigt snabb. Det är kul att känna att farten faktiskt ökar när man ökar trycket på pedalerna. Jag och Rocky fick smaka på vår första vurpa också, det kom blod till och med!

Nä men kolla, det svänger ju!

I den här byn är den före detta storbloggerskan Karolina Lassbo uppvuxen. Karolina vann ett par priser för årets bloggare 2006. Nu ligger hon 235:a på bloggtoppen och jag 307:a. Och jag har gått i samma klass som hennes lillebror. Det ni!

En av de nya stigarna jag åkte på.

Ronya tyckte bilen förstörde bilden, jag tyckte bilen tillförde bilden något. Men hon har väl rätt, hon brukar ha det.

Ruskigt många och ruskigt hala stenar.