Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-05-31

Havregrynsgröt

Nu har Filip, Ebbah och jag ätit vår morgongröt. Så nu är alla pigga och glada. Vi har varit uppe i en timme ungefär nu och jag har börjat fundera på dagens tempo.
Borlänge Tour har aldrig passat mig speciellt bra, i fjol hade jag dock en bra upplaga och blev då 11:a på prologen(20 i år), 9:a på XC-loppet(14 i år) och 10:a på tempot. Mina tempoplaceringar sedan 2005 är: 24, 14, 17, 10. Jag har ju denna upplaga inte visat några tendenser till ben som kan klara en topp-10. Men skam den som ger sig.
Max Öste MacDonald startar 30 sekunder bakom mig. Vanligtivs är han mer än 30 sekunder snabbare än mig på 13 km tempo. En taktik skulle kunna vara att öppna lugnt och hänga på Max när han kommer ikapp. Jag är nämligen flera gånger bättre man-man än jag är ensam mot klockan. Men jag vet inte hur motiverad Max är för att åka fort idag, och hans form har väl varit bättre. Så det skulle vara väldigt dumt att "vänta in" någon som åker långsamt. En annan taktik kan ju vara att köra som om det gällde livet från start. Niclas Andersson som startar 30 sekunder före mig brukar jag kunna ta mer än 30 sekunder på när det gäller tempo i Borlänge...
Taktiken igår misslyckades ju helt, och det blev snarare en "fold" än en "all-in". Jag tror att jag lär gå all-in idag.

1 kommentar:

  1. Jag käkade också havregrynsgröt idag. Nu har Du suktat mig två gånger på två dagar.
    Gröten var väl OK, men sötsuget Du lurade på mig med dina plättar med sylt resulterade i att jag käkade upp resterna av ungarnas lördagskodis. Vilket liv det blev i morse! Enbart ditt fel!

    SvaraRadera