Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-04-08

Svar på era frågor

Vad kommer din nya raket mtb väga ?? och vilken ram blir det du bygger på ??
Jag vet inte vad cykeln kommer väga när den är klar. Förhoppningsvis under 15 kilo. Ramen är från en Rocky Mountain Vertex 70, men det blir nog bara fram och bakväxeln som förblir orginal

Jag vill också ha en större info om tävlingshojen. Sedan borde du efter dina utlägg om distansträning gå in på intervallträning och kanske även teknik och hur man ska träna teknik
Se tidigare svar. Tack också för tipsen om vad jag ska fylla bloggen med.

jag vill också läsa om intervallträning.

& så undrar jag lite om cykelvärlden är så hierarkisk som det verkar? det verkar ju himla viktigt med vad för prylar/cyklar/accessoarer man har när och hur? eller är det bara så att cyklande är en ursäkt för att få hänge sig åt fåfänga och lyxkonsumtion på ett ohämmat sätt utan att skämmas (det är ju för SPORTEN, det är legitimt)? finns det även en statusordning mellan olika cykelgrenar och vad är isåfall det som anses finast/coolast/bäst?

krya på dig!

Intervallträning är ett nödvändigt ont, om man vill vara/bli snabb.
Det viktigaste med cyklingen är ju att man har roligt. Men visst är det ganska utbrett intresse för prylarna man åker på. Sporten är en livsstil, därför konsumerar folk efter bästa förmåga för att trivas lite extra i sitt val av livsstil.
Det är nog svårt att säga vilken cykelgren som är finast/coolast/bäst. Alla är ju fina/coola/bra på sina egna vis.


Du skrev att du svarar på alla frågor. Svarar du rakt och ärligt med? Jag är sjukt nyfiken på idén du har för svensk cykel som du tänkt sätta i planen nästa eller näst nästa år? :)
Det är nog inte så stort som du kanske tror. Men skulle jag skriva det här skulle nog någon annan stjäla idén.

Hur går det på jobbfronten?
Inget vidare, har sökt några jobb. Men det finns inte mycket att söka och de jobb som finns har väldigt många sökande. Snart är jag studerande.

Hur många träningstimmar skrapar du ihop på ett år?
Jag för ingen vettig träningsdagbok, så jag vet inte exakt. Men uppskattar träningsmängden till runt 600 timmar/år.

Öijer!

Varför, egentligen, rakar vi cyklister benen. Jag får en jävla massa skit i omklädningsrummet på idrotten (9:onde klass). Fåfänga, vurpor?
Hjälp mig med ett klockrent svar! :)

För vi har jävligt snygga ben, och vill visa det.

Hej!
-När blir det tävlingspremiär?
-Vilken tävling är det stora målet 2009?
get well

//Pär

I början på maj. I år hoppas jag att min bästa dag blir under långlopps-SM på hemmaplan.

Vilka däck är det som gäller säsongen 2009 tänker då främst på MTB. Motivera gärna
Dugast. Tubdäck för MTB. Har alltid älskat tubdäck på landsväg och cross. Visst kanske fördelarna inte är riktigt lika stora på MTB som i cross/lvg. Men jag hoppas på punkteringsfria och följsamma däck som jag kan köra med lågt tryck och ett jävla driv.

1 kommentar:

  1. Hoppas tubdäckshypen hänger med till 2010. :) Studera vadå?

    SvaraRadera