Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-04-29

TT idag

Vi var fyra tappra; Martin Eriksson, Lars Bleckur, Jens Westergren och jag. Det blev ett uppvärmningsvarv innan, där kändes benen rätt stela men pulsen var lite lägre än den brukar vara när vi "värmer upp". Nåja, bla bla bla.
Starten gick och jag var lite för snäll och nästan väntade på Jens så jag kunde ta hans rulle. Ville gå ut försiktigt idag. Martin gör som man ska och försöker hänga på tätmannen Bleckur, efter ett tag har syran samlats och Martin tvingas släppa. Jens släpper en liten lucka till mig och jag tar mig förbi Martin. När man kommit upp för backarna på varvet så är det plattåkning på stenar och rötter. Jens ansluter till mig och vi börjar utförskörningen. Jag hör ett pysljud redan i första branten. Men luftern försvinner inte utan jag kan åka ett litet tag till. Gungar bakdelen av hojen för jag var rätt säker på att det där var punktering. Mellan stenkistorna börjar luften ramla ur däcket.
Det fina är att jag alltid brukar ha slang med mig. Men igår punkterade jag ju. Och tog då en ny slang. Trodde att jag hade en slang uppe på vinden men när jag kollade där innan jag stack ut så fanns ingen slang. Så jag var slanglös på punkaberget. Bleckur går ut på sitt andra varv och Jens försöker hänga på. Mammas sambo Lasse kommer påpassligt förbi och offrar sin reservslang åt mig. Under loppets tredje varv byter jag slang och pumpar med min urusla pump. Får precis på bakhjulet när Bleckur kommer igen, tyngsta växeln i och uppförsbacke att starta i var inte bra. Så jag tar en liten genväg för att ansluta till honom. Att försöka hänga på bättre cyklister ger bättre träning än att själv åka runt i sitt egna tempo. Tappar lite uppför och mer utför, tar en till genväg och ansluter innan sista utförskörningen. Tänkte att ett helt varv i full fart ska jag väl klara av och försöker därför hänga på Lars så länge det går. Inte länge.
Det lilla jag var med kändes då bättre än tidigare. Inte snabb, men mindre osnabb.

Bleckur tog rekord för totaltid. 40.27, med ett bästa varv på 7.53. När vi körde för någon vecka sedan pratade snabbingarna om en tid under 40. Jag trodde det inte var möjligt då. Men med torrare bana och snabbare ben så verkar det vara möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar