Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-04-07

Extra extra!

Snöfritt på Jungfruberget. Åtminstone på en del stigar. Jag röstar för att vi kör tävlingsträning på lördag klockan tio, några invändningar? Nej, tänkte väl det.
På lördag blir det alltså förbjudet att bedriva annan cykelträning i Falu Kommun än tävlingsträning på Jungfruberget. Jag räknar iskallt med att den sista snön/isen då är borta och att jag är helt kry. Annars agerar jag tidtagare/proffsfotograf.
Obligatorisk närvaro. Samling vid Bojsenburg längs Jungfruvägen i höjd med vändplan två.
Se KARTA


Filip blev ganska snart en aning trött.


Vi (jag) såg våren kämpa sig fram.


När vi kom till affären för att köpa medicin så hade också Ebbah somnat.


Receptfritt i alla matbutiker, ungarna sov ju så jag fick lov att äta allt själv.


Från kvarteret där vi bor, över bron och sedan är man framme på Jungfruberget. Väldigt nära, väldigt bra.


Det har ju hänt en hel del här på fyra dagar.


I fredags, för fyra dagar sedan såg det ut så här.


Första stigpartiet på tävlingsträningsbanan. Också här har det hänt en del på fyra dagar.


I fredags, för fyra dagar sedan såg det ut så här.


Den här var fin. Kanske kan vara ett alternativ till den snötäckta avslutningsstigen. Om det inte hinner smälta innan helgen förstås.


Sista stigen, på en del som var nästan helt fri från snö. Sista metrarna hade dock en god decimeter vitvara.


Ungarna sov än, men vaknade strax efteråt när jag började gå hemåt.

3 kommentarer:

  1. Sen när har vi beslutat att köra på lördag? Söndag var det förra helgen och jag hoppas även att det blir så denna. Förstör nu inte ;)

    SvaraRadera
  2. Gött att snön smälter. Här var det lite snö kvar i skidbacken men annars är det helt snöfritt. Borde kanske börja köra mtb här med nu.

    SvaraRadera