Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-04-01

Dalatrafik


Nu åker vi till stan för att träffa Ronya och göra lite ärenden. Igår trodde busschauffören att jag ville betala ett överpris för busskortet då han var helt övertygad om att jag var under 25. Jag var dock ärlig, efter bästa förmåga, och betalade vuxenpris. När han frågade hur gammal jag var svarade jag först 25 men kom på mig själv blixtsnabbt och kläckte ur mig 26. När jag betalat och satt mig insåg jag att jag är 27. Åren börjar gå fort. Men bäst var ju när en chaufför för ett tag sedan undrade om jag skulle ha 'en halv'. En halv är något som folk under 16(tror jag) betalar. Evigt ung, det är jag det.

4 kommentarer:

  1. Jag åkte för "en halv" för nåt år sedan... Vi är så ungdomliga. Barnsliga, omogna?

    SvaraRadera
  2. haha, trevligt när det blir billigt. Jag höll på att få hyra en film gratis i lördags men var snäll och sa till.

    SvaraRadera
  3. oj, hur blir man så fräsch??

    SvaraRadera
  4. En halv är under 20 som jag kunde fått betala hem från Sågmyra senast... Men på Systemet är de hårdare

    SvaraRadera