Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-04-19

Dagens bilder, resultat Husbyfjöl XC och resultat Amstel gold race

Blir lite snålt med text från dagens pass, det ligger på här hemma. Men det var en del backar och stigar som Långlopps-SM skall avgöras på. Och en del som Jens och jag hoppas blir med på SM. Jens och jag hade bara sällskap knappt halva tiden av mitt pass, sedan skiljdes våra vägar åt.


Uppe på bergen ligger fortfarande snön tjock. Fin backe för övrigt.


Jens tar sig förbi Asplöttskvale.


Ruggigt fin del av stigåkningen idag, utförsåkningen som följde bjöd på spontana glädjetjut.


Såg detta platsband, fick en idé om att det kanske vara något för CX-Cupen/CX-Sweden/Cyclocross-Sverige/Cykel-Sverige. Flandern har sitt lejon, vi har vår älg? Det skulle ju vara riktigt läckert med gula älg-flaggor på våra svenska cykeltävlingar.

Oscar har stått bredvid dagens sverigecup och istället uppdaterat sin blogg, fann där resultaten från tävlingen som Borensberg arrangerade:
Resultat från Husbyfjöl XC, Borensberg. Andra deltävlingen i Kalas XC Cup #2
1. Magnus Darvell
2. Niklas Gustavsson
3. Alexander Wetterhall
4. Mikael Salomonsson
5. Jesper Dahlström
6. Magnus Palmberg
7. Paul Wirenstedt
8. Stefan Carlsson
10. Lars Bleckur
Hoppas Davva läste min blogg innan start, då blev han nog förbannad kan jag tro..

I Amstel Gold Race vann precis Sergei Ivanov, Gustav Erik Larsson blev finfin 10:a. Grymt kört i den tuffa tävlingen!

1 kommentar:

  1. Ang. Davva: Det gjorde han, klart man är uppdaterad. Hoppas bara min rygg uppdaterar sig snart. Versionen jag har nu känns lite gammal och dålig.

    Bilder från tävlingen är uppe på min blogg/hemsida är på väg upp nu. Går lite segt i skogen.

    SvaraRadera