Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-03-01

Magsjuka

Klockan är strax efter tre, mina 'pappahormoner' har slagit till och håller mig klarvaken. Filip har nämligen spytt ett par gånger nu i natt. Först kom han in till oss, vilket är extremt ovanligt. Vanligtvis ropar han från sitt rum om han vaknar och vill något på natten. Men nu kom han och jag erbjöd honom att dela kudde med mig. Efter några minuter kröp han mot Ronya och spydde. Skrek lite, Ebbah vaknade och skrek mer, Ronya vaknade och undrade vad som hände. Filip sa bil, och jag förstod att han ville tvätta bilen i handfatet. Alltså tvätta sig själv också. Stackarn. Ronya tog hand om honom och jag tog hand om Ebbah. Bäddade lite provisoriskt med en madrass i vardagsrummet där jag fick Ebbah lugn. Gick sedan och bytte lakan i vår säng. När jag var klar med det så tog jag in Ebbah till sin säng och gick till Filips rum, där han och Ronya var. Då hade han precis spytt ner sig och sin säng. Jag tog hand om sängkläder och pyjamas, Ronya tog hand om Filip. Vi lade oss sedan alla tre på madrassen i vardagsrummet med en hink i beredskap. Filip var givetvis trött och Ebbah pep från vårat sovrum då och då. Efter en stund på madrassen så gick Ronya in till Ebbah så de båda kunde somna om. Jag låg bredvid Filip till han hade somnat. Strax före tre sov han och jag gick in och tittade till tjejerna som sov.
Nu börjar mina ögonlock bli tunga. Allt har varit lugnt en stund nu så snart är det min tur att få lite välbehövlig sömn. Förhoppningsvis hade bara Filip något dåligt i magen som ville ut. Han hade lite ont i magen redan i eftermiddags. Hoppas nu att han och alla vi andra vaknar friska.
Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar