Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-03-22

Kvalserien

Leksands IF förlorade, trots cyklist som tränare. Verkligen inte bäst när det gäller. Frågan är vad de gör fel. Och varför jag bryr mig. Men dominerar man allsvenskan så borde man inte gå in i kvalserien och förlora fyra raka matcher. Något är ju fel, kan jag då konstatera. Tar de i för mycket i allsvenskan? Jag menar, laget tog ju minst 19 poäng mer än nödvändigt. För när man inte får någon elitserieplats för att vinna allsvenskan kan man väl lika gärna skita i det. Om spelarna är så bra att de vinner matcher, "bara de vill", så borde man ju leka sig genom allsvenskan med målet att alla är pigga, fräscha och taggade när kvalserien drar igång. Genom att låta spelare vila helt från matcher då och då. Eller är det just problemet? De promenerar genom allsvenskan och saknar krigarinställningen när kvalserien sedan drar igång?

När jag kom hem idag började precis damernas jaktstart på Lugnet. Sista tävlingen i Svenska Skidspelen 2009. Mycket sport på TV idag. Kul. Hur som. Det brännde lite i ögonen när Charlotte Kalla körde in Anna Olsson. Men taktik är ju onödigt i längdskidåkning... Trea och femma var ju faktiskt grymt bra. Kul att det går bra nu för svenskorna och Hellner, synd bara att säsongen är över nu.
Skidskytte fick jag se också. Kalaskul givetvis även om det inte blev några svenska framgångar.

Imorgon ska jag nog se på IBF Falun mot Warberg igen. Fjärde kvartsfinalen. Dags för IBF Falun att vinna, om det ska bli en femte match.


Det är vackert att vara cyklist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar