Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-02-17

Svar.

Vad är din köldgräns för cykling/träning?
Tidigare år har det varit runt -10 grader, men i år har jag cyklat flera gånger i kallare temperaturer än så. Startade ett pass i -21, men då är det bara distans också. Klädde mig varmt och frös inte.

Favoritfärg på hojen?
Vitt, svart, rött och gult tillsammans kan bli riktigt snyggt. Det gula är dock lätt att misslyckas med.
Jag gillar också Färgsättningen på Sven Nys cykel:


Favorittävling inom CX, lvg?
Alla leriga CX-tävlingar med nederbörd är favoriter. Lite snö på backen gör inte heller något. På landsväg är favoriten givetvis Solleröloppet. Skandisloppet känner jag också lite extra för.

Om du fått möjlighet att göra en elitsatsning och kommit långt, var och hur och i vilket lag skulle du köra?
Om du menar att jag skulle bli ett proffs på landsväg, så hade jag gärna kört i Astana. Det måste vara inspirerande att vara i ett lag med så många bra cyklister. Och så skulle det vara kul att uppleva hypen kring Armstrong och höra hur han egentligen har det och vad han gör.

Vem är snyggast i Team Kalas?
Du menar nog vem som är minst ful? En ganska svår fråga men jag måste nog gå på Darvell.

tips för att kombinera liv med barn + träning
Var effektiv.

2 kommentarer: