Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-02-07

Så gick det.

Förstår att det har varit ett par tuffa timmar för er nu. Hur gick det för Öijer att cykla, klarade hans knä det?

Jodå. Det gick bra faktiskt. 45 minuter blev det. Det var inte tänkt som någon träning utan mer ett test av funktionen i benet. Tråkigheten var verkligen slående när jag satt där. Trots att jag vilat helt i 12 dagar var det aldrig riktigt roligt. Men det är väl så testcykelträning ska vara bara. Fostrande för både psyke och kropp.
Det gick inte smärtfritt, men det går bra att cykla. Men det tar kanske ett tag innan jag hänger med i distanspassens tempoökningar i backarna.
För att testa lite körde jag några intervaller om åtta minuter. Första intervallen var en "vanlig" där jag satt på ca: 85% av max och hade en kadens på 95-100. Andra och tredje intervallen låg jag mellan 85-90% av max.
Andra intervallen stod jag upp hela tiden och hade en kadens på 60-70, under den intervallen kände jag faktiskt inte av knäet alls. Gissar att det berodde på att vinkeln på knäet inte blir lika stor.
Sista intervallen provade jag om det gick att cykla med lite högre kadens och låg då på ungefär 110 i kadens.

Nu är det nog bara att hålla tummarna för en frisk och hel fortsättning på året och rulla vidare.

1 kommentar:

  1. Skönt, starkare än aldrig förr snart då. :)

    SvaraRadera