Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-02-23

Nattuggla

Innan jag skaffade fru och barn var jag en nattuggla. Var ofta uppe till 3-4 på nätterna, ibland några timmar till. Nu för tiden brukar jag inte ha svårt för att somna. Men nu har jag det. Trots nästan 12 timmar träning på två dagar. Ramlar in i gamla fotspår.

Mina knän gör ont, inget allvarligt. Bara ansträngningsont. De har fått vänja sig vid en ny cykel på ett ganska hårt sätt. Men snart går det över.

Igår åt jag som en häst för att ha krafter också idag. Men idag har jag ätit mer normala mängder, det har gjort mig lätt. Vill dock inte gå ner för snabbt i vikt då jag tror att det kan straffa sig. Äter choklad nu, rätt bra nattmacka. Helt i min smak.

Imorgon ska jag köra ett kortare distanspass innan familjen kommer hem. Vore bra att somna snart så jag får lite sömn i kroppen. Hade ju chansen att sova mycket i helgen, men det har mitt cykelintresse (tour of california) effektivt satt stopp för.

Så där, nu har ni fått lite morgonläsning, för ni är väl inte uppe nu? Kvart i ett på natten ska ni sova.

2 kommentarer:

  1. Övertränad? (Sömnsvårigheter brukar vara ett tidigt tecken) Ta det försiktigt!

    SvaraRadera
  2. Så sent var inte jag uppe. Men väl nu när jag äter lite frukost. :)

    SvaraRadera