Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-01-22

Kvarting.


Har kört kvartar idag. Fyra stycken. I mars ska jag köra sex stycken, men det är då det. Dagens pass var det tredje intervallpasset på lika många dagar, så det var riktigt slitna ben som gav sig ut vid tvåtiden. Inför och under första intervallen undrade jag hur fan jag skulle ta mig igenom dagens pass. Det var jobbigt att ta i, och att hålla mig i zon 3 (85-90% av max.). Under den andra intervallen funderade jag på vilka tävlingar jag skulle vinna, och hur jag skulle vinna dom. Kände hur jag körde ifrån hela sverige-eliten en efter en. Sen kom tredje intervallen och betongbenen med den. Återigen kretsade tankarna kring hur jag skulle klara detta. 14 minuter och 59 sekunder senare kunde jag stoppa klockan efter ännu en intervall. Funderade på att åka hem, jag hade ju ändå kört hårt i tre dagar nu... Men jag kom fram till att om jag bara börjar den fjärde intervallen så tar jag mig nog igenom den också. Jag kunde ju tävla hem för att hålla intensiteten. Tävla en minut i taget tills det hade gått femton. Jag lyckades. Vinglade hem och njöt av tanken på att slippa intervaller imorgon.
Snittpulsen i alla Intervaller blev 169 (86.2% av max). Jag gör ett inlägg senare med tre dagars träningsdata som jag är skyldig er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar