Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-12-18

Hängig?


Han ser lite hängig ut, snögubben. Det är plusgrader och blåser lite, så jag förstår att han känner sig lite hängig. Han klarade, under sina första timmar, en attack från tre vilda barn. Dom sparkade, klättrade och knuffade på honom. Ibland alla tre samtidigt. Men han stod upp. Nu ser hans framtid lite mer osäker ut. Om ungefär ett dygn blir det minusgrader. Jag tror tyvärr att hjälpen kommer försent.

En annan som varit hängig ett tag är Filip. Han har varit förkyld, stackarn. Som tur är, för hela familjen, så har han sovit hela nätterna ändå. I alla fall vad vi vuxna vet. En som inte sovit hela nätterna är Ebbah. I natt höll hon mig vaken med sitt skrattande och jollrande mellan klockan fyra och fem. På dagarna när hon vaknar och är glad känns det bara härligt. Men på natten känns det lite som ett hån.

Idag kände jag ett första tecken på förkylning i halsen. Jag är hyperkänslig för just tecken på sjukdom. Så det behöver inte vara något verkligt hot mot min fysiska hälsa. Men en hemlig kur kan inte skada.. Igår skröt jag om att jag nog blivit immun mot förkylningar, jag hoppas slippa äta upp mina ord. Finns godare saker att äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar