Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-11-20

Tråkigt.

Jag har just gjort världens bästa Långlopps-SM-bana. Men, den mäter bara runt fem mil. Den ska vara minst sex mil. Alltså måste jag kompromissa. Skit också. Jag ogillar onödiga transportsträckor som är där bara för utfyllnads skull. Kanske kan jag klämma in några fler småloopar..? Eller. Så kör vi första "varvet" två gånger. Så vi har två stora loopar men en kör vi två gånger. Det skulle bli brutalt. Men också tråkigt. Samma stigar/vägar bör ju användas endast en gång per lopp.
Annars blir det lite Ränneslätt över det hela. Där tror jag samma vägsnutt användes tre gånger under loppet..
Jag älskar bäckar, och små broar över bäckar på tävlingar. Det är mysigt. Backar gillar jag också. Och läckert mossbelagd urskog. Ja, satan. Blir det vår snart?

Roligt är dock att Dugastpaketet nog anlänt till Dalarna idag. Så jag hämtar det imorgon på väg ner till mässan, det och ett annat paket. Kom förbi CX-Cuptältet på lördagen eller söndagen. Då är jag där så ni kan lukta på riktigt gummi. Deras MTB-däck skall också vara med i paketet.
Att jag inte är där på fredagen beror på flera saker. Men jag anländer till Jönköping någon gång under fredagskvällen.

Snart skall vi till vårdcentralen med dom sjuka småttingarna.

Ingen träning idag, rullning imorgon. Seger på lördag och sedan helt slut, igen.

4 kommentarer:

  1. Längre långlopp vill vi ha ja, men verkar bli grymt bra om du får bestämma. Håller med om Ränneslätt, visste inte om det innan riktigt så blev lite fundersam när jag kände igen mig.

    Låter som CX-Cuptältet ingår bland de lite mer viktigare montrarna att besöka i helgen. Speciellt med en ny tanke jag fått.

    SvaraRadera
  2. Ta förstal loopen bakvänt som avslutning...Samma stig men en ny sträckning... om man kan binda ihop det...
    RN

    SvaraRadera
  3. Det känns inte heller bra.
    Att komponera en tävlingsbana är som att göra musik. Och att spela upp låtar baklänges kan visserligen låta kul, men det blir inte så bra resultat.

    Jag får helt enkelt lägga ner lite mer tid i kartprogrammet.. :)

    SvaraRadera
  4. I musik är det alltid återkommande loopar.... :-)

    Rn

    SvaraRadera