Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-11-04

Långloppscupen 2009

Långloppscupen är sedan någon vecka spikad och klar.

Jag gillar framförhållningen.
Långloppscupen är kanske sveriges bästa cup. Snart presenterar väl Svenska cykelförbundet XC och LVG-cupen.. Eller just ja, det var väl i mars/april som det sker? Och sedan ändras den lite under sommaren.
Min förhoppning med CX-Cupen är att den ska vara klar i januari. Vi får väl se..

Här diskuteras LL-kalendern flitigt: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1002539
Vissa är upprörda över att det bara är en vecka mellan avslutningstävlingarna, som dessutom är dom längsta deltävlingarna.
För min del gör det inget.
Men jag kan förstå att många långloppsmotionärer inte gillar det. Då det kan ta en vecka bara för att fysiskt återhämta sid efter en sådan prestation.

Jag hade nästan kunnat satsa en peng på att Cykelvasan skulle ta en plats. Men det kanske dröjer till 2010.

Förresten, är det bara jag som saknar Kjells Tur? Ett av mina favoritlånglopp.

Långa Lugnet är inte med detta år heller. Undrar om det var spiken i kistan?

Vad tycker ni om Långloppscupen 2009?

6 kommentarer:

  1. Jag saknar också Kjelles tur, men även Långa Lugnet...

    SvaraRadera
  2. Ja publicerar du CX-cupen i Januari så är det grym framförhållning

    Hade du varit med på Årsmötet så hade du vetat vad som gäller för Långa Lugnet i framtiden. Men nu var du inte med så nu vet du inte heller, så går det ;)

    SvaraRadera
  3. Jag saknar också Kjells tur! Mycket fin tävling

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det ser bra ut. I år missade jag (läs: slapp) jag FMT på grund av bröllop men nästa år kan det bli svårt då inte många gifter sig sista helgen i augusti. Ser annars ut som i år tycker jag, hoppas på fler startande så hela cupen lyckas slå Grenserittet i antalet deltagare iaf.

    SvaraRadera
  5. Ja, vad gäller för Långa Lugnet. Blir det något lopp 2009?

    SvaraRadera
  6. Jörgen: Det vet bara Oscar och dom andra som var på årsmötet.

    SvaraRadera