Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-11-02

Kraftlös idag..

Idag saknade jag power och även lite skalle, kanske tack vare kraftförlusten.
Låg länge ensam som åtta men på näst sista varvet kom två killar förbi mig och jag blev 10:a i mål. Helt klart min sämsta insats hittills i årets CX-cup.

Men det var åter igen spännande tävlingar. Kul att man inte kan veta vem som ska vinna inför varje race.

I damklassen vann Sara Mustonen före Hannah Myerscough. Kajsa Snihs försvann från täten, vet inte riktigt varför. Och körde sedan upp sig till en tredjeplats.

I veteranklassen ville nog Stefan Carlsson mest och kunde ta en ganska klar seger före Pär Björkman. Gårdagens veteranvinnare Jan Jakbosson blev trea.

I herrklassen var Emil hela tiden med framme i täten. Först med Fredrik, men när han tvingades ge sig så körde Jens ikapp. Bakom Jens och Emil som bildade tätduo fanns Mattias, Löfgren, Ericsson och Darvell som skiftade lite positioner under loppets gång.
Det blev till slut en spurt mellan Jens och Emil. Som Emil vann, så nu har Jens förlorat spurter två dagar i rad...

Nu sitter jag i bilen på väg hem från Borlänge.
Lyckades vurpa idag, alltid något positivt att ta med mig. Jag kör ju annars som en skolflicka nu under CX-cupen. Förhoppningsvis är jag skönt överladdad när vi kör nästa deltävling i Jönköping.

En bild på trean, tvåan och ettan i veteranklassen.


Herrpallen.

2 kommentarer:

  1. Brutit ihop nu och på väg tillbaka starkare än aldrig förr nu då eller?

    Tror det hårt för den som vill slå Jens i en spurt om ni kör träningstävling i veckan. haha. :)

    Bra du vurpat nu med så du slipper det i Jönköping, vore kul att hejja på dig hela tävlingen där i år istället för första delen bara.

    SvaraRadera
  2. När kommer det fler härliga musikvideon?

    SvaraRadera