Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-11-01

Det blev ett annorlunda lopp..

Dom tre som tagit 10 av 12 pallplaceringarna hittills i cupen blev nu 4,6 och 7:a.
Istället var det MTB-proffset som visade god teknik och fart och kunde vinna.
Mattias Nilsson blev tvåa och Löfgren trea.
Fyra Darvell och jag blev femma. Spurtslog Jens, så där har jag nu ett rejält mentalt övertag i spurterna..

På första varvet var jag grym. Sen började kroppen att bromsa mig.
Fredrik E kavlade däcket och Darvells sadelstolpe lossnade lite så dom kunde jag passera.
På slutet kom dock Darvell ikapp mig och Jens. När han attackerade hade jag tyvärr inte mycket att svara med. Trodde också Jens var förlorad men så drog jag igång spurten och kände att chansen fanns där. Och jag tog den.
Många frös, en del vurpade.

Själv så frös jag mest om ögonen..
Från andra varvet såg jag dimmigt. Försökte värma ögonen med händerna lite då och då men det blev aldrig bra. Annars frös jag inte så mycket.

Nu har cupen alltså sett fyra olika segrare på fem deltävlingar, det är lite kul.
Kanske Nilsson vinner imorgon? Eller Löfgren på hemmaplan?

I veteranklassen blev det seger för Janne Jakobsson i ett spännande lopp där Stefan Carlsson länge såg ut att ta hem segern. Men på sista varvet fick han se sig passerad.

I damklassen hade Angelica Edvardsson och Kajsa Snihs sällskap nästan hela loppet men mot slutet lyckades Kajsa skaka av sig klubbkamraten.

Nu ska jag nog äta lite, och invänta resultatlistor så jag kan göra poängtabeller.

Tjoflöjt.

1 kommentar:

  1. Roligt med varierande vinnare. Betyder ju att det är jämnt i toppen. Kul.

    Kör du inte med glasögonen? Borde skydda emot fartvinden som borde bli för dig som kör så fort och värma lite.

    SvaraRadera