Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-11-19

Dalarnas Schweiz.

Jepp, idag var jag i "Dalarnas Schweiz" som det kallas, nämligen Bjursås.
Eventuellt kommer långlopps-SM gå där och jag ville reka lite. Jag hoppas kunna påverka lite när det gäller bansträckningen. Det är kul att göra tävlingsbanor, mina brukar bli omtyckta. Om än inte av alla.. Ni minns väl Långa Lugnet 2006? MTB-åkarna älskade den, några hatade den.
Nåväl, tog några bilder med mobilkameran som jag tänkte delge er.

På väg in i Bjurs'.

Det här kan vara slutet av förstaslingan, om jag får bestämma lite...

Detta är några kilometer in i loppet. Om jag får bestämma.

Här ska inte SM gå. Om jag får bestämma.

Här kommer inte heller SM gå, men det var fint tyckte jag. Bilden förmedlar inte riktigt känslorna...

Här vull Ronya att vi ska bo. Inte.

Här blev mycket snö. Vägen ledde förbi en jägare och till en vändplan. Stannade och växlade några ord med jägaren som skulle panga en fågel, om han hade lite tur. Men det blåste nog för mycket trodde han. Även om det var vindstilla där vi stod.

Här vill jag att SM ska gå. Också detta är inledningen av banan. Tänk om jag skulle få bestämma hela banan, vilken bra bana det skulle bli. Helt perfekt.

I Falun var det ingen snö. Och här ska verkligen inte SM gå. Men Långa Lugnet har gått här något/några år.

Bilderna skulle visa vinterlandskap. Men nu på eftermiddagen har det snöat också här. Så bilderna har tappat lite effekt. Kanske. Men det finns väl kanske också några skåningar som kollar bloggen, och tycker snö är exotiskt..

Krocken med bilen då.
Jo, det var ju inte så allvarligt som ni förstått. För då skulle jag skrivit mer om det. Eller inte uppdaterat bloggen alls...
Men nu var minnet fullt i pulsklockan när jag skulle rulla iväg så jag var tvungen att radera några gamla träningspass. Plötsligt ser jag något komma mot mig i hög fart och sträcker ut en hand för att "dämpa" smällen. Pang sa det i plåten på den parkerade bilen. Bättre en hand i plåten än ett reglage tror jag..
En tant gick på andra sidan vägen och jag log mot henne då jag tyckte det var en komisk situation. Fick dock en väldigt arg blick tillbaka.
Hon kanske undrade vad jag var för en galning som åkte och attackerade parkerade bilar..

Men tänk er Långlopps-SM i Dalarnas Schweiz, det kan bli grymt.
Om jag får bestämma.

1 kommentar:

  1. Långlopps-SM i Bjurs låter guld. Då kanske till och med jag kan tänka mig en start.

    SvaraRadera