Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-10-22

Träningstävlat.

När jag, i lördags morse, bestämde mig för att köra tävlingen på Bosön så beslöt jag mig också för att ta två vilodagar efter helgen. För att inte slakta min nyfriska kropp för mycket eller dra på mig något nytt/värre.

Så idag var det dags att träna igen då.
Mjukstart, som vanligt. Träningstävling med sveriges bästa crossare.

Vi körde ett annat upplägg nu än senast jag var med.
Först körde vi ett envarvsheat, sedan en tvåa och avslutningsvis en fyra.

På envarvaren var jag lite slö. Hamnade efter och hade inte mental enegi nog att göra något åt saken heller.
Jag ville inte köra slut på mig idag. Magnus gasade, Jens hängde på och kunde mot slutet avgöra till sin fördel.

I det andra heatet, som mätte två varv, lyckades jag stöta ikapp Jens som gick loss på första varvet. Satt på rulle hela tiden, om jag inte tillfälligt tappade den då.
Med ett par hundra meter kvar fick jag vika ner mig.

Tredje heatet var först Micke, Fredrik, Jens och jag i täten. Men Magnus anslöt med Bleckur på rulle. Tyvärr för mig så gick Magnus upp och höjde farten på näst sista av dom fyra varven och jag fick släppa gänget.
På sista varvet stötte Jens och tog andraplatsen bakom solokörande Magnus.

Så, jag är igång och tränar, men saknar lite power.
Förhoppningsvis kan jag hålla mig frisk nu och då ska nog min power komma tillbaka, hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar