Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-10-24

Senaste modet och träningstävling.


Här ser ni vad som gäller 2009.
Jag är givetvis först med det senaste.
Mobilväskor är det hetaste just nu. Min fina är vattentät och har en mycket praktisk halsrem.
Färgen är givetvis den senaste också.
Höstens gula.
Tyvärr är dom väldigt svåra att få tag på, och i och med att dom kommer bli det hetaste 2009 så är det väldigt stor efterfrågan på dessa.
Micke S har fått ett bud på 51% ägande i en Audi för 130 000 mot hans mobilfodral.
Men jag är inte dum nog att sälja min.

Jag var uppe och mätte Faluns crossbana idag.
Vid senaste crosscupdeltävlingen så kom en man fram och frågade mig hur lång banan var i Falun. Jag sa då 3.3 km, som var det senaste jag mätt upp.
Då blev han glad och sa att han åker hit för att tävla, hade banan varit kort hade han stannat hemma.
För korta banor gör tyvärr att det blir onödigt många varvningar. Trots att jag påpekat vikten av relativt långa crossbanor, så har vissa arrangörer lagt för korta banor. Med "onödiga" varvningar som följd.
Faluns bana mäter fullgoda 3.5 km.
Jag körde två varv i låg distansfart och varven tog 11.06(136 snittpuls) och 11.32(135 snittpuls).
Så det lär inte bli några onödiga varvningar i Falun inte.
Banan ser ut så här den första november, om jag får bestämma lite..

Snabb och riktigt publikvänlig, mycket tack vare Lugnets öppna ytor som gör att man kan se cyklisterna större delen av varvet. Och att vi sett till att utnyttja ytorna maximalt.

Imorgon kör vi träningstävling, dock inte exakt som jag ritat in på kartan utan en träningsvariant så vi inte skadar ömtåligt gräs.
10. Imorgon. Lugnet. Pangpang.

5 kommentarer:

  1. Haglöfs mobilficka? Ser väldigt mycket ut som min som jag då haft iaf ett år. :) Men aldrig använt halsremmen, vet inte ens var den är.

    Låter kul utan onödiga varvningar.

    SvaraRadera
  2. Ser ut som sandfällan är ändrad, stämmer det?

    SvaraRadera
  3. Om jag får som jag vill, så svänger vi bara en gång i sanden.
    Andra vill annat.

    SvaraRadera
  4. Jag låg och sprattlade där idag så jag röstar: 1 sväng!

    SvaraRadera
  5. Då är vi två. Är tämligen säker på att Darvell också vill spara på styrlagret.

    SvaraRadera