Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-10-31

Inte mer?


Men det kommer alltid mer snö på Lugnet än här nere i byn.
Det snöar fortfarande, men inte speciellt tungt.
Snön försvårar nog markeringsarbetet idag. Och skulle detta frysa så skulle det inte bli bra. Här nere i byn är snön ganska så blöt nämligen.

Apropå snö och cykel..
Vasaloppet ska arrangera långlopp för MTB. Dom siktar på 3500 startande i premiärloppet. Jag hoppas, för deras skull, att dom inte budgeterar för så många. Visserligen stort kontaktnät och mycket pengar i organisationen. Men 3500 MTB-motionärer?

En annan optimistisk arrangör är Glasrikeresan, ett landsvägsmotionslopp med inslag av grusvägar. Dom siktar på 3000 deltagare i premiären. Eftersom det är landsväg så finns ett större underlag med cyklister, men 3000?
Kul med optimister, hoppas bara dom inte siktar för högt och blir knäckta efter premiären.

Hur många tror ni kör dessa premiärlopp?
Jag letar fram ett FINT pris till den som kommer närmast, i gissningen för båda loppen.
Jag gissar 923 i MTB-vasan och 1254 i glasrike, är jag neggo då?

6 kommentarer:

  1. I Ludvika har det kommit klart över en decimeter, blötsnö - och det snöar friskt än.

    Reagerade också på MTB-Vasans mål men de lär väl inte köra förrän 2010 så de hinner ju marknadsföra det ett tag till. Men jag blir förvånad om de får över 1.500 till start.

    SvaraRadera
  2. Ja det ska bli skoj att slafsa runt ensam på Lugnet idag och markera.
    Och glöm dina ändringar på banan, det är JAG som markerar här =D

    SvaraRadera
  3. Jo Oskar!
    Ändra genast banan så att "målpersonalen" får sitta inomhus!
    Sätt målet där skidspelen går i mål!

    SvaraRadera
  4. Vasaloppet lyckas nog sporra en o annan skidåkare till start så 1500 är nog ingen omöjlighet.
    Glasriiket lär ju dra en o annat poffs med 100000 i prispengar så 3000 kanske dom får dit.

    SvaraRadera
  5. Lät lite negativ för antalet deltagare tycker jag. Hoppas på fler än Janne J så chansar på 1600 på MTB-vasan. Glasrikeresan är svårare att gissa på då jag aldrig kört eller sett någon lvgtävling i Sverige förutom GPlopp. Men säger väl en 2100 där kanske.

    SvaraRadera
  6. Jag hatar positivsm. 874 på Vasan och 911 på Glasrike.

    SvaraRadera