Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-10-13

CXcupen.se uppdaterad

Det blev tre uppdateringar på www.cxcupen.se idag. Den sista uppdateringen tog en jävla massa tid.
Att göra poängtabeller är nog dagens tråkigaste.
Men nu är det klart.

Jag ligger 11:a med 11 poäng. Lätt att komma ihåg.
Tyvärr innebär ju detta att jag för första gången i crosscupens historia tvingas stå i andraled.. Helvete.
Stockholm och Södertälje skall användas för poängsamling så jag kommer fram till dom åtta i förstaledet igen.

Det fanns väldigt många som tappade däck under helgen.
Hela grejen med tubdäck verkar väldigt nytt för många. Något som slog mig var att alla krängningar som jag såg var från alufälgar. Verkar vara svårt att få däcken att sitta bra. Fast i dom flesta fallen var det väl mer okunskap som gjorde att däcken gled av.
Vi får se i fortsättningen om cyklisterna lär sig limma. Eller om det hänger på att man har ett par fina plasthjul utan nippelhål mot däcket.

För er som, liksom jag, missade Superprestige-streamingen på nätet i söndags så kan man se avslutningen här: http://neo.superprestigecyclocross.com/?contentid=879.
Dom håller ju inte direkt igen grabbarna. Men vad fan tänkte Klaas med när han på hemmaplan i pricnip drar upp spurten åt Sven. Man kan ju se hur han vänder sig om direkt när spurten dras igång för att se så han säkrar andraplatsen.
Vadihelvete.

Nu. Ska. Jag. Sova. Och. Inte. Hosta.

4 kommentarer:

  1. Här kan du se hela loppet!
    http://www.cyclocrossvideos.com/2008_Ruddervoorde/2008_Ruddervoorde.html
    Krya på dig!

    /Justus

    SvaraRadera
  2. Tack så väldigt mycket. Skall se den när tillfälle ges. Hur hittade du den?

    SvaraRadera
  3. En kille på Roadbikereviews crossforum skrev att han hade spelat in det på datorn. Så jag frågade om han inte kunde lägga upp filen och det gjorde han! =D

    /Justus

    SvaraRadera
  4. Okej. Snällt av honom.
    Jag har klickat på "uppdatera" på Nathan Spears sida lite väl många gånger nu..
    Synd att det inspelade hack-hack-hackar i bilden.

    SvaraRadera