Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-09-20

Sverige vs. Europa.

Att jämföra svenska tävlingar mot internationella, klassiska, storlopp är kanske inte rättvist.
Skulle vi ha en riktigt stor internationell tävling här i Sverige så skulle säkert några stå där och titta, utöver dom närmast sörjande.
Det är ju inte bara tävlingarna och supportrarna som skiljer Sverige och länder med cykelkultur.
Cyklisterna är inte heller riktigt i samma stil...

Foto: http://www.sportklungan.se/
På sportklungan finner ni en rätt skön film från VM med fokus på Boom.
Direktlänk: http://www.sportklungan.se/?p=149

Imorgon hade jag tänkt köra Svealandsmästerskapen med dom 25-30 andra cyklisterna mellan 19 och 29 år som tävlar för klubbar i Svealand...
Men.
Jag har inte blivit anmäld och är för trött för att kunna prestera något vettigt känner jag.
Så jag kör träningstävling i CX på Lugnet imorgon istället.
Samling kl. 10.
Jag kommer garanterat tvingas ta i mer och bli tröttare där.

1 kommentar:

  1. I just den där bilden var ju den svenska stilen till det bättre. Eller?

    SvaraRadera