Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-09-17

Pisk.

Det var ett gäng som var i tid till dagens träning.
Sen kom vi Faluåkare, en efter en...

Som mest var vi nog 14 (varav fem körde stevens) pers som snurrade runt på Lugnet.

Eftersom vi byter bana oftare än kalsonger, så tog det ett tag innan vi kom igång.
Några som kom igång ordentligt var Darvell och Löfgren som pep iväg ganska omgående i det första av två trevarvsheat.
Jag kände direkt att den där farten har jag inte, så jag avvaktade lite. Blev rena rama söndagsåkningen i looserklungan.
Oscar och Jens satte iväg på slutet så jag blev femma.

Andra heatet hade jag bestämt mig för att kriga lite mer.
Så Darvell och Löfgren skulle inte släppas iväg. Westergren hade samma tanke tror jag för vi bildade en kvartett i det andra heatet.
Jag var den som slet mest, tror jag.
Lyckades hänga med bra första två varven men på tredje började det bli jobbigt. Tappade ibland små luckor som jag fick slita ont för att täta igen.
Mr. Löfgren satte in en attack på slutet men fick med sig dom andra två. Jag fick inse att det var över nu.
Men så punkterade Löfgren och dom andra två blev lite passiva i chocktillståndet. Jag kom nästan ikapp men så ökade dom igen.
Blev iaf trea.
Bästa icke-tubdäcksanvändare. Alltid något.

Nåja, det kändes oändligt många gånger bättre än igår iaf och jag har hopp inför crosscupen.


Lite halvt skvaller kan ni få. Jag säger A men inte B.
- CX-Cupen har ny huvudsponsor, men jag får inte säga vilket varumärke det är, än.
- En av arrangörerna har ganska stora problem fick jag veta igår. Ev. inställning av deltävlingen diskuterades.

1 kommentar:

  1. Grymt med crossrace.

    Finns det något man kan köra för att hjälpa arrangören på något sätt så de slipper ställa in?

    SvaraRadera