Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-09-03

Höst

Jo, för er som inte märkt det ännu.
Det är ta mig fan höst igen.

Min kropp är höst och cykeln är fan höst den med.

Trots medvind i början av passet så kändes kroppen lam. Inte så konstigt kanske då jag inte känner mig 100% ens om jag inte cyklar. Och på ungefär en vecka har jag tappat två kilo i vikt också. Trots tre vilodagar.

Cykeln jag tävlade på i helgen har ju LX nästan rakt igenom.
Jag tyckte att det kändes i helgen som om någon höll i min sadelstolpe skrev och sa jag efter loppet. Idag var det samma känsla. Det är som om något suger kraft.
Eftersom jag har bytt vevparti och hjul så lär det vara kedjan, vevlagret eller ramen som stjäl energi.

Darvell tjatar jämt om att materialet inte spelar så stor roll och man kör minsann inte en sekund långsammare med LX jämfört med XTR och så vidare. Vikten spelar ingen roll och det ena med det tredje.
Ändå har han så bra och lätta delar på sina cyklar...

Det är nästan värt att ge honom en LX-utrustad aluminuimhoj till nästa år, så ska han få smaka på långsam.

För jag lovar er, den hoj jag har här hemma nu är inte alls lika snabb som den jag haft under säsongen.
Avslutar med några höstbilder från idag..



Ni ser, allt är inte dåligt med höst..

5 kommentarer:

  1. Dags att revidera årets resultatlistor med den placering jag egentligen skulle fått om jag haft lika lätta hjul som dig. Ikväll är det dalaserie. jag cyklar dit nån gång efter 17.00 är du på?

    SvaraRadera
  2. Man väljer ju själv sin utrustning.
    Jag kör tyvärr ingen dalaserie ikväll.

    SvaraRadera
  3. Fint med bloggen i hemsidan. Fast egentligen inte. Det öppnas ju fortfarande ett nytt fönster och så. Men det har du säkert koll på.

    Grabbarna på Web10 har hållt på med samma sak i snart ett halvår utan att det hänt något. Som d e nu får man välja, antingen hemsida eller blogg. Men du kanske kan lära dem?

    SvaraRadera
  4. Jo, det är fint. Bortsett från glipan mellan menyn och headern.. Men det går nog att fixa det med. Sidan öppnas väl inte i nytt fönster? Kommentarerna gör dock det.

    Jag är jävligt webmastrig.

    SvaraRadera
  5. Det kanske var datorn jag satt vid som var lustig för nu funkar fönstret smidigt.
    Störande glipa dock

    SvaraRadera