Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-09-09

God natt.

Ja, det var ju kul det där. Att blogga från mobilen när jag tränade.
Men det skulle ha varit sol så bilderna hade blivit bättre. Och jag borde ha laddat mobilen ordentligt innan...
Jag har börjat lägga in alla bilderna i ett enda inlägg men det var ju ett jävla jobb. Så jag har lagt ner verksamheten för dagen.

Har iaf haft 484 unika besökare än så länge idag. Enligt bloggtoppen.
Ligger 22:a bland alla registrerade sportbloggar.
http://www.bloggtoppen.se/kategori/sport/
Men på en skön 430:e plats när det gäller alla bloggar, oavsett kategori.

Imorgon är det träningstävling CX på Lugnet kl.16.

Cupen har en ny sponsor och Veteranklassen ska få prispengar också dom.
Så här ser deras pengastege ut:
Veteran: 1000:-, 750:-, 500:-, 300:-, 200:-
Bäste H30: 500:-
Bäste H40: 500:-
Bäste H50: 500:-
Inget dom blir rika på alltså, men veteraner är täta redan.. ;)

Har fixat fyra och en halv mil plastband. Så nu kan jag markera vägen från mig och till Rättvik om jag vill..

Jens ska köra internationell crosstävling i Belgien i helgen. Cool kille.
Steenbergen.
Det kostade tydligen 5€ att anmäla sig och efter tävlingen fick man tillbaka avgiften. Lite annat än att tävla i Sverige det.

3 kommentarer:

  1. Kan du inte fixa cupstatus i Seniorklassen med. Så har jag en större anledning att köra Stockholmstävlingarna? :) Enda nackdelen med årets cxcup än så länge enligt mig. Annars verkar det grymt

    SvaraRadera
  2. Att ha Cupstatus på senior skulle kanske innebära att mindre snabba elitcyklister väljer senior för att vinna något.
    Visst kommer det vara så ändå, men seniorer brukar aldrig ha cupstatus.

    SvaraRadera
  3. Det är iofs sant det första. Det andra är fel då de iaf i Västgötacupen har poäng och så i Seniorklassen. Sen att man inte vinner mer än äran totalt och lite varupriser är en annan sak. Äran är viktigast där tycker jag.

    Sen kan man ju se det som att varför inte välja Sport istället för Senior om man inte är så bra.

    Hade gärna valt prestige och jagat poäng men är tyvärr inte lika duktig som er (mitt eget fel enbart) och tråkigt att bli varvad och avplockad.

    SvaraRadera