Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-09-16

God morgon Cykelsverige.

http://www.scf.se/ kan man läsa följande:
"Anders Björklund slutar...
Anders Björklund skriver:
Inför styrelsemötet den 13 september hade jag meddelat personal, styrelse och valberedning att jag ämnade avgå som ordförande vid förbundsmötet 2009. Min avsikt var att fortsätta mitt uppdrag som ordförande fram till förbundsmötet efter bästa förmåga. Syftet med att meddela beslutet vid den här tidpunkten var att ge valberedningen gott om tid att finna en ersättare.

Vid styrelsemötet ställde Björn Stenberg ett misstroendevotum mot mig, som innebar att jag lika gärna kunde sluta med omedelbar verkan. Styrelsen kan inte avsätta medlemmar, men för att säkra en plattform att jobba vidare utifrån, fick styrelsen rösta om Björn Stenbergs förslag. Hans förslag stöddes av Garry Jones och Anette Rudenstam, som då tillsamamns med Stenberg utgjorde en majoritet i styrelsen, eftersom ledamoten Ulf Näslund inte var närvarande p g a tågförsening. Även med Näslunds ev röst för mig hade ställningen blivit 3-3 och för mig fanns inget alternativ annat än att lämna mötet och lämna uppdraget som ordförande.Efter min tid som ordförande var jag beredd att bidra till svensk cykelsport i någon position. En åsikt som jag helt har reviderat. Jag tänker inte verka i en organisation, som behandlar ideellt arbetande som handelsvara och som tydligt bortser från demokratiskt fattade beslut.Övriga personliga åsikter om dessa styrelsmedlemmars aktion, väljer jag att inte kommentera på SCF:s officiella hemsida.

Anders Björklund
Fd ordförande"


Vad kan vara en bättre start på dagen än lite intriger?
Appropå det, så börjar Våra bästa år på TV3 strax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar